- Eleni7 έγραψε:
- 450 χλμ ειναι αλλα δεν βαριεσαι
Λεμε να ξεκινησουμε κατα τις 12 και να κλεισουμε και τα φωτα.Λετε να βιντεοσκοπησουμε τους εαυτους μας?
ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ κανε βιντεοσκοπηση! Ρε πατε καλα δεν φτανει που θα το παιξετε βραδυ θα το παιξετε και λιγο πριν πεσετε για υπνο?
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]μαλακα θελω τοσο πολυ να σε δω μετα!
δες εδω review...
υριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010 | Συντάκτης:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Είναι
γεγονός. Η Frictional Games είναι ένα από τα αγαπημένα μου στούντιο
ανάπτυξης παιχνιδιών. Και δικαιολογημένα, αφού η εταιρία προσφέρει
πρωτόγνωρες εμπειρίες, που δυστυχώς δεν βλέπουμε από τους υπόλοιπους.
Ναι, μιλάμε για indie κατασκευαστές με περιορισμένο budget, που τολμούν
όμως να σπάσουν το κατεστημένο και προσφέρουν κάτι νέο στον κορεσμένο
χώρο των FPS. Το Amnesia: The Dark Descent είναι το νέο τους παιχνιδάκι,
για το οποίο μπορείτε να συλλέξετε αρκετές πληροφορίες διαβάζοντας και
το εκτενέστατο
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] μας.
Το σενάριο του παιχνιδιού ακολουθεί τον Daniel που έχει πάθει
αμνησία. Μετά από έναν μικρό μονόλογο, το παιχνίδι ξεκινάει με εσάς μέσα
σε ένα κάστρο. Δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω κάτι περισσότερο, γιατί
το σενάριο του Amnesia είναι αυτό που κινεί τα νήματα και το οποίο θα
σας ωθήσει να το τελειώσετε. Και αν νομίζετε ότι ο τίτλος απευθύνεται
στους ενήλικες εξαιτίας της τρομακτικής του ατμόσφαιρας, πλανάστε
οικτρά. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι πράγματα έχει κάνει ο Daniel.
Άξια συγχαρητηρίων η Frictional που δεν χαρίστηκε σε κανέναν και δεν
αρκέστηκε σε μετριότητες ώστε να έχει απήχηση ο τίτλος σε ευρύτερο κοινό
ή σε μικρά παιδιά. Το μοναδικό μου παράπονο με το σενάριο του
παιχνιδιού, αφορά την κορύφωσή του που δυστυχώς δεν κυμαίνεται στον
βαθμό της αντίστοιχης του Penumbra: Black Plague. Θα μπορούσε να ήταν
καλύτερη κι ας υπάρχουν τρία διαφορετικά τέλη!
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Πανέμορφη ατμόσφαιρα, ''flat'' γραφικά. Προσέξτε τους σωλήνες στα δεξιά.
Βλέποντας τις εικόνες που συνοδεύουν το άρθρο, δύο πράγματα θα
σκεφτείτε: «Τι σκοτάδι είναι αυτό;» και «Τι ξεπερασμένα γραφικά είναι
αυτά;». Και στα δύο έχετε δίκιο. Μολονότι το παιχνίδι βασίζεται στην νέα
μηχανή που ανέπτυξε η Frictional Games, το οπτικό αποτέλεσμα δεν το
κολακεύει καθόλου. Οι περισσότερες υφές είναι χαμηλής ανάλυσης και
παρόλο που έχουμε μια εκπληκτική ατμόσφαιρα (όταν βλέπεις σκιές
κατσαριδών πάνω στην οθόνη σου ενώ τρέχεις… καταλαβαίνεις πόσο
“άρρωστοι” είναι εκεί στην Frictional κι ότι θα κάνουν πολλά πράγματα
για να σου σηκωθεί η τρίχα κάγκελο), τα γραφικά κυμαίνονται γενικά σε
μέτρια επίπεδα.
Το σκοτάδι βεβαίως κρύβει αρκετές γραφικές ατέλειες, όπως μερικά
χοντροκομμένα αντικείμενα, μερικές υφές χαμηλής ανάλυσης και το ότι δεν
δημιουργούνται σκιές από όλες τις διαθέσιμες πηγές φωτισμού. Το
τελευταίο ειδικά έχει ως αποτέλεσμα τα γραφικά να φαίνονται πολύ ‘flat’
(επίπεδα). Τα δε post-processing εφέ (και ειδικά το motion blur όταν
παρανοείτε) είναι τόσο έντονα που ίσως κουράσουν αρκετούς και τους
προκαλέσουν ναυτία. Και μην τολμήσετε να το παίξετε την μέρα ή με τα
φώτα αναμμένα, γιατί έτσι θα χάσετε την μισή μαγεία. Το λένε άλλωστε κι
οι ίδιοι οι developers στην αρχή του παιχνιδιού. Κάτι θα ξέρουν!
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Αν τον είχες μεγαλύτερο φιλαράκι... τώρα θα ζούσες. Σαν εμένα!
Το ηχητικό μέρος από την άλλη μεριά είναι άκρως εντυπωσιακό και
συμβάλλει τα μέγιστα στην δημιουργία της εφιαλτικής ατμόσφαιρας του
Amnesia. Τα ηχητικά εφέ είναι μοναδικά και εκμεταλλεύονται πλήρως τα
surround συστήματα. Όταν συναντάτε κάποιον εχθρό και κρύβεστε, θα ακούτε
βήματα, πόρτες, ανάσες και αλυσίδες από όλα τα πιθανά μέρη. Όταν
εισέρχεστε στην παράνοια θα τρίζουν τα δόντια σας και θα βαριανασαίνετε.
Η δε ambient μουσική ταιριάζει απόλυτα με το κλίμα του παιχνιδιού, αν
και μερικές φορές τα μουσικά κομμάτια καταντούν επαναλαμβανόμενα. Οι
φωνές που έχουν χρησιμοποιηθεί δεν διεκδικούν όσκαρ ερμηνείας, έχουν
όμως αυτό που λείπει από σχεδόν όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια. Συναίσθημα.
Θα καταλάβετε σε κλάσματα δευτερολέπτων πότε είναι εκνευρισμένος ο
Daniel, πότε απογοητευμένος και πότε τρομαγμένος. Το ίδιο και για τους
κρατούμενους του κάστρου, ενώ κάνει μπαμ από μακριά ότι ο χαρακτήρας
ονόματι Alexander προσπαθεί να κρύψει κάτι στις συνομιλίες σας. Μην
κάνετε το λάθος λοιπόν και παίξετε το Amnesia με χαμηλωμένο τον ήχο.
Το παιχνίδι αποτελεί υβρίδιο survival horror και adventure. Χωρίς να
μακρηγορήσω και να γίνω βαρετός και κουραστικός αφού τα έχουμε αναλύσει
στο preview, το σκοτάδι επηρεάζει την ψυχολογία σας. Όση περισσότερη ώρα
βρίσκεστε σε αυτό, τόσο περισσότερο τρελαίνεστε. Για να το αποφύγετε
αυτό πρέπει να ανάβετε τις διάφορες πηγές φωτισμού που βρίσκετε ή να
χρησιμοποιείτε την λάμπα σας. Από την άλλη όμως, το φως προδίδει την
παρουσία σας στους αντιπάλους σας οπότε αρκετές φορές θα χρειαστεί να
κρυφτείτε σε σκοτεινά σημεία για να τους αποφύγετε, μιας και δεν
διαθέτετε καθόλου όπλα. Κι αν συναντήσετε και κανένα εξωπραγματικό
φαινόμενο, δεν πρόκειται με τίποτα να γλυτώσετε την τρέλα. Η μόνη σας
λύση για να λογικευτείτε; Η επίλυση των γρίφων που επαναφέρει την
ψυχολογία σας σε θετικά επίπεδα!
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]''Γεια σου μεζεδάκι μου. Τράβα τον διακόπτη να έρθω να σε χλαπακιάσω.''
Οι γρίφοι του Amnesia είναι φανταστικοί και βασίζονται κυρίως στους
νόμους της φυσικής, ακριβώς όπως είχε γίνει και στο Penumbra. Ειλικρινά
χαίρομαι να βλέπω adventures με τέτοιους γρίφους, αφού όλοι βγάζουν
νόημα. Υπάρχουν αντικείμενα που σας εμποδίζουν να ανοίξετε μια πόρτα;
Μετακινήστε τα. Κομμάτι ξύλου εμποδίζει το σκοινί και δεν μπορείτε να
ανοίξετε μια καταπακτή; Ποιος είναι ο πιο απλός τρόπος για να σπάσει;
Θέλετε να χαμηλώσετε μια υπερυψωμένη πλατφόρμα για να την διασχίσετε;
Βρείτε τρόπο για να της προσθέσετε επιπλέον βάρος. Υπάρχει σωλήνας που
δεν σας αφήνει να χαμηλώσετε μια σκαλωσιά; Μήπως υπάρχει περίπτωση να
σπάσει ο σωλήνας αν ασκηθεί πίεση και πως; Υπάρχουν βέβαια και γρίφοι,
στους οποίους πρέπει να συνδυάσετε δύο ή παραπάνω αντικείμενα για να
τους λύσετε. Και πάλι όμως, οι γρίφοι αυτοί είναι λογικοί και θα
σκεφτείτε μόνοι σας την λύση στο άψε σβήσε (μετά βέβαια θα πρέπει να
βρείτε τα εν λόγω αντικείμενα για να τα συνδυάσετε)!
Το inventory διαθέτει 18 θέσεις για τα αντικείμενα που βρίσκετε, αν
και ποτέ δεν μου γέμισαν όλες. Στην αριστερή πλευρά υπάρχουν ενδείξεις
της ψυχολογίας σας και της υγείας σας. Στην δεξιά βλέπουμε τον αριθμό
των tinderboxes για να ανάβετε τα κεριά ή τους δαυλούς στο κάστρο, την
ένδειξη του λαδιού που έχει απομείνει στην λάμπα σας και το ημερολόγιό
σας. Στο ημερολόγιό σας θα βρείτε τις σημειώσεις για διάφορα θέματα που
συναντάτε, τα σημειώματα του Daniel που είχε αφήσει για να βρείτε, καθώς
επίσης και τα βοηθητικά στοιχεία για να λύσετε τους γρίφους σας.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]Κεριά παντού και παράξενοι θόρυβοι. Αρρωστημένα μυαλά εκεί στην Frictional (και που να δείτε και τι άλλο σας περιμένει).
Κι ο χειρισμός κυμαίνεται στα πλαίσια του Penumbra. Kαι εδώ μπορείτε
να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον σας πιάνοντας βιβλία, μπουκάλια,
βάζα, κρανία και πετώντας τα ή ανοίγοντας τις πόρτες, τις ντουλάπες και
τα ράφια. Η αίσθηση αυτή είναι εξαιρετική, ειδικά όταν σας κυνηγάνε τα
τέρατα. Και απορώ που τα υπόλοιπα FPS δεν έχουν ενσωματώσει εδώ και
καιρό τον συγκεκριμένο τρόπο χειρισμού. Φανταστείτε στο Crysis να
ανοίγατε όσο θέλετε εσείς την πόρτα (έτσι ώστε να σας καλύπτει συγχρόνως
από τα εχθρικά πυρά) και με lean να πυροβολούσατε. Ή να την κλείνατε,
να ερχόταν κάποιος αντίπαλος και με ένα απότομο τίναγμα του ποντικιού να
την ανοίγατε για να τον χτυπήσετε και να τον ζαλίσετε. Άξια
συγχαρητηρίων η “ερασιτεχνική” Frictional Games που δείχνει το μέλλον
των FPS, πράγμα που ούτε καν είχαν φανταστεί τα μεγάλα gaming studios.
Γι’ αυτό λέμε ότι οι σημαντικότερες ιδέες προέρχονται από τους indie
developers (hint: δείτε το σύστημα κάλυψης στο νέο Red Orchestra και θα
καταλάβετε πόσο πίσω μας κρατάνε οι “μεγάλοι”).
Εν κατακλείδι, το Amnesia: The Dark Descent είναι ένα παιχνίδι που
δύσκολα προσπερνάς. Αν η Frictional Games είχε αποφύγει μερικά θέματα
(δεν δημιουργούνται σκιές από τις πηγές φωτός, τις υφές χαμηλής
ανάλυσης, την σχετικά μικρή του διάρκεια, τα επαναλαμβανόμενα μουσικά
μοτίβα, κλπ) θα είχαμε να κάνουμε με ένα πραγματικό διαμάντι. Στην
παρούσα φάση, πρόκειται για ένα εκπληκτικό survival horror adventure που
πρέπει οπωσδήποτε να παίξετε για να καταλάβετε τι πραγματικά εστί
τρομακτική ατμόσφαιρα. Τσιμπήστε το με κλειστά μάτια, αξίζει!
<blockquote>
+ Εκπληκτική ατμόσφαιρα
+ Φανταστικός ήχος
+ Υποδειγματικός τρόπος χειρισμού και αλληλεπίδρασης
+ Γρίφοι που βασίζονται κυρίως στην φυσική
+ “Ενήλικο” σενάριο που σας ωθεί να το προχωρήσετε
+ Η έννοια του survival horror… και είστε άοπλοι
- Διάρκεια
- Γραφικά
- Τα μουσικά μοτίβα επαναλαμβάνονται ορισμένες φορές
- Δεν λειτουργεί το Alt+Tab
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5</blockquote>